Mozikert

Egy hely, ahol valaki feldob egy filmet vagy sorozatot, leírja személyes véleményét, majd bedobja a közösbe, hogy mások is elmondhassák, hogy látták ők a képsorokat.

Friss topikok

  • castor84: Mindenképpen meg akarom nézni én is a filmet, még ha sok hideget is kapott kritikákban. Egyre gyak... (2013.09.03. 17:42) Elysium - Zárt világ

Archívum

Elysium - Zárt világ

2013.09.03. 13:36 | jazzmaszat | 1 komment

Már nagyon sokan várták Blomkamp új filmjét azok után, hogy néhány évvel ezelőtt egy heti zsebpénzből összehozta a District 9 sci-fi filmjét. Megmondom őszintén, nekem az előző mozija nem tartozott a kedvenceim közé, mégis nagy elvárásokkal vártam az Elysium-t. Már csak maga a szereplő gárda felcsigázta a fantáziámat, és hát egy moziba nézett előzetes, csak tovább növelte a vágyat (érdekes, de a moziba nézett előzetesek közül 10-ből legalább 9-re azt mondom; "ezt látnom kell"). A téma is nagyon tetszett, főként azért mert ezt már többször ellőtték a 90-es években is, ami szintén nagyon bejött. Így hát várva vártam, hogy sikerül ez napjainkban.

Elkezdődött a film és csak vártam, vártam és vártam. De nem jött a nagy durr! Téma megmaradt annyiban, amit már a bemutatóban is leszűrhetünk. 2154-ben a gazdagok és szegények között nagy lyuk tátong. Míg a gazdagok egy általuk a Földtől nem messze létrehozott létesítményen élnek betegségek, háború nélkül, addig az emberek megmaradt része a Földön betegségben és bűnözésben élnek. Míg nem, egy nap Max DaCosta, a piti autótolvaj balesetet szenved és halálos sugárzás éri. 5 napja marad, hogy megmentse saját életét, feljusson Elysiumba és ott egy csodaágy segítségével meggyógyítsa testét. Ám az akció során ráébred, hogy nem csak magát, hanem rég nem látott szerelmét, sőt az egész emberiséget is megmentheti. Az enyhe romantikával, sci-fivel és akcióval fűszerezett mozi egy kis keserű szájízt hagy már bennem is, nem ám azokban akikben nagyon magasra rakta a lécet a District 9. 

A sztoriba több helyen is bele lehet kötni, a karakterekbe is, és a leírás is kevés volt. Igazából semmi nem lett végig vezetve, elindult egy fonal és, ha le nem intették talán még a mai nap is fut. Azt is megtudtuk, hogy nagy a rés a társadalomban, de leírása, kritikája gyenge volt. A keserű szájízem csak tovább nőtt miután a védelmi miniszter asszony puccsot kíván végrehajtani. Vagyis belecsippent egy kicsit a szép világ csúfságába is. Majd a minden világból kivetett bérgyilkos pszichopatából is mutatnak nekünk egy szeletet.

A látvány és a díszlet viszont első osztályú. De sokkal többet vártam, de lehet nekem voltak magasak az elvárásaim :) Átgondoltabb és kidolgozottabb film is lehetett volna ebből, főleg azon a nyáron ütött volna nagyot, mikor híján voltunk a sci-fiknek. 

6 pontos

A bejegyzés trackback címe:

https://mozikert.blog.hu/api/trackback/id/tr525493372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

castor84 2013.09.03. 17:42:42

Mindenképpen meg akarom nézni én is a filmet, még ha sok hideget is kapott kritikákban. Egyre gyakrabban találkozni "látványmozival" ahol a történet másodlagos szerepet tölt be(lásd Csatahajó).
Mindenesetre Matt Damon kedvenc színészeim között van, szóval ha másért nem a látvány, és a szereplőgárdáért szerintem érdemes egy pattogatott kukorica mellé megnézni.
süti beállítások módosítása